شهید درویش علی شکارچی

زندگی نامه ی سردار شهید:
پاسدار شهید درویشعلی شکارچی به سال ۱۳۲۷ در روستای سراب حمام واقع در پنج کیلومتری شهرستان پلدختر دیده به جهان گشود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در روستا به علت آنکه سن او از سن قانونی بیشتر بود در مدرسه راهنمایی ثبت نام از وی به عمل نیامد و به همین دلیل ظاهراً ترک تحصیل کرد و مشغول گذراندن زندگی پر مشقت شد، هرچند بعداً با سخت کوشی سرانجام جهت انجام خدمت سربازی وارد ارتش شد. شهید شکارچی با پیروزی انقلاب اسلامی وارد نهاد مقدس سپاه پاسداران شد و در هر نقطه از کشور ، خصوص کردستان، که به وی مأموریت داده می شد جانانه به سرکوبی ضد انقلاب می پرداخت.
با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران رهسپار جبهه های نور علیه ظلمت شد و تا زمان شهادت در مناطق مختلف عملیاتی بود.
شهید شکارچی اهل زهد و ذکر بود و به نماز شب و تلاوت قرآن و روزه و ادعیه بسیار اهمیّت می داد. هر سال در ماه مبارک رمضان برای جوانان روستا کلاس قرآن دایر می کرد.
به هنگام قیام مردم مسلمان برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی و پخش اعلامیه پیشتاز بود، بعد از آن هم لحظه ای در راه حراست انقلاب اسلامی کوتاهی نکرد و لحظه ای با ظالمان و ضد انقلابیون داخلی و صدامیان سازش ننمود و متقابلاً با عامه مردم دوست بود، یعنی نسبت به مظلومان از اخلاق حسنه ای برخوردار بود بطوریکه شاید در تمام طول عمر بجز مخالفان دین خدا هیچ گاه دشمن نداشت. شجاعت و فداکاریش در مناطق عملیاتی زبانزد همه همرزمانش است. حدود شش سال در جبهه بود و در سمت فرماندهی گردانهای انبیا، مالک اشتر لشکر ۵۷ ابوالفضل لرستان و گردان محرم از لشکر ۷ ولیعصر خوزستان انجام وظیفه نمود و بارها از ناحیه چشم، دست و پا مجروح گردید تا سرانجام به تاریخ ۲۹/۰۲/۱۳۶۵ در عملیات ظفرمند حاج عمران بر اثر اصابت تیر مستقیم تیربار دشمن به درجه رفیع شهادت ناﺌل آمد و در بهشت زهرای تهران قطعه ۱۹ ردیف ۱۸ شماره ۴ به خاک سپرده شد. روحش شاد و راهش پررهرو.
وی به هنگام شهادت متـﺄهل بود و یک دختر و سه پسر ازایشان به یادگار مانده است.