شهید مجتبی ماسوری

بسمه تعالی

زندگی نامه شهید غواص مجتبی ماسوری ((کمیته انقلاب اسلامی))
به روایت برادرش ( خلبان مصطفی ماسوری )
شهید ماسوری در یک خانواده مذهبی و در اوج نوجوانی در مسجد علوی و درمحضر شهید ایت الله سید فخرالدین رحیمی مبارزات خود را در سایه روحانییت مبارز ادامه داد. تربیت شهید ماسوری بر گرفته از مکتب امام حسین ( ع) و تربیت عالیه در کنار روحانییون مبارز آن زمان پرورش یافته و وی را به کمال معرفت رسانید. و علاقه شدیدی به شهید بهشتی داشت ودر اغلب دست نوشته هایش این جمله معروف شهید بهشتی ((ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم شد)) را می نوشت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دوش به دوش سایر مبارزان انقلابی در مسجد علوی شهر خرم آباد و با رهبری ایت الله شهید رحیمی و کمک دوستانش (شهید علیرضا حیدری و اقای برهان کرم اللهی) اقدام به راه اندازی حزب جمهوری اسلامی می نمایند.
با آغاز جنگ تحمیلی و حمله ناجوانمردانه رژیم بعثی به کشور اسلامی ایران به مناطق عملیاتی اعزام می شود. شهید ماسوری به علت مهارت زیاد شنا در آبهای خروشان در کنار اساتید فن در منطقه ای واقع در پشت سد دز اموزش های تکمیلی را سپری نموده به طوری که خود به یکی از اساتید فن مبدل می گردد.
یکی از ویژگیهای شهید ماسوری ایمان به خدا و توسل به ائمه معصومین بود و از هیچ دعای کمیل و دعای ندبه ای نمی گذشت و همواره سایرین را به برگذاری دعای کمیل و دعای ندبه تشویق و ترغیب می نمود.
.اخلاق و رفتارشهید زبانزد خاص و عام بود و در کارها بسیار سخت کوش و صبور بود وهیچگاه ناراحتی درونی خود را بروز نمی داد.
در قبال تمام خدمت رسانی های خود هیچ وقت طلب حقوق و چشم داشتی در این خصوص نداشت . با شکل گیری کمیته انقلاب اسلامی ,جذب کمیته انقلاب اسلامی شد و با همان روحیه ایثار و فداکاری خدمت نمود. به علت شجاعت زیاد و قدرت بدنی زیاد و روحیه فداکاری بی نظیرش همیشه در ماموریت های سخت و خطیر کمیته (دستگیری اشرار و ضد انقلاب) انتخاب می شد.